Jesu li estetika i brojke postali važniji od čitanja?
Gledam ovih dana objave i storyje book blogera. Usklađivanje korica knjiga s paletama sjenila, s outfitom, s kućnim ljubimcima , s playlistama... Više od 10 pročitanih knjiga mjesečno. Suradnje s modnim ili kozmetičkim brendovima. I tako dalje. Ne mogu se ne zapitati jesmo li doista ljepotu i vrijednost knjiga sveli na brojke i estetiku? Je li ovo postala naša realnost? I ako je, kakva nam je budućnost?
Uvijek podržavam promociju knjiga i čitanja, no ne mogu ne primijetiti kako se u zajednici book blogera gubi autentičnost. I to me baš rastužuje.
Dok se pokušavam prisjetiti prvih dana i godina otkako sam pokrenula Krobuk, a prošlo je već 5 godina, ne bih rekla da su knjigoljupci toliko očajno pokušavali zadovoljiti algoritme. Ljudi su doista pisali iz dubine svoje duše. Dijelili knjige vrijedne čitanja. I bila sam ponosna što sam dio te male zajednice osoba koje su se odvažile pisati i dijeliti svoje dojmove o knjigama te njihove fotografije. Danas bih rekla da kvantiteta zaista nadmašuje kvalitetu.
I sama sam imala periode dok sam se pitala bih li trebala objavljivati više ili se osjećala loše jer ne čitam toliko puno koliko drugi book blogeri. No svaki put sam se prisjetila početnog razloga zašto sam pokrenula blog. A to je zato što volim čitati knjige te pisati i razgovarati o njima. Dijeliti poruke i ideje koje smatram važnima. Naglašavati blagodati i ljepote čitanja.
Iako ni ne čitam ni ne pišem puno koliko bih voljela, svejedno se vraćam Krobuku. Pokušavam održati zdrav pristup tome. Bez pritiska i osjećaja krivnje. Bez objava kojima se pokušavam svidjeti drugima i postići veliki reach ili dobiti puno lajkova. Bez pokušaja privlačenja pažnje nakladnika i gomilanja knjiga koje služe kao ukras na polici i skupljaju prašinu, a moja se to-read lista produljuje do nerealnih razmjera.
Voljela bih ponovno vidjeti više autentičnih blogera. I više pismenih blogera. Možemo li preispitati vrijednosti i vratiti se onome zašto smo pokrenuli book blog? Možemo li vratiti fokus na kvalitetu, a ne kvantitetu, molim vas?



Primjedbe
Objavi komentar